maandag 23 februari 2015

Raamluiken van stof …

 

a19

Voor dit raam hebben we raamluiken gemaakt. De stof hadden wij al en deze stof hing hier ook alleen dan als gordijnen. Zie foto hieronder. Na een keer wassen is de stof gekrompen hierdoor kwam de voering er aan de onderkant een stuk onderuit. Nu zat er best een brede zoom in dus ik had alles weer kunnen verlengen maar ik was het gordijn wel wat zat, alleen de stof niet.

a28

Om te kijken hoeveel stof ik daadwerkelijk had heb ik de plooien eruit gehaald en de zomen. Best een lap stof en dat ook nog twee keer. Van één lap had ik al een stukje gehaald voor de kofferstoel. Van de andere lap konden precies vier luiken gemaakt worden. Het systeem is niet zo moeilijk alleen wel weer een bewerkelijk klusje.

a20

Eerst de houten latten geverfd in de juiste kleur. Vervolgens de stof (incl.voering) op de lat getackt met een tacker. Daarna ook latten tegen de achterkant van de stof gezet en deze vast gezet  met schroeven. De schroeven vervolgens dicht plamuren en dit weer verven zodat je geen schroeven zit zitten. Scharnieren plaatsen en ophangen.

a23

a21

a24

a22

Op één paneel heb ik een paar kaarten en vlinders gestoken met een parel speld. Wel door de rozenstof maar niet door de voering geprikt, zo zie je de spelden niet aan de achterkant. De achterkant heb ik niet op de foto maar dat is gewoon uni effen crème stof.

a26

Op de houten latten heb ik twee geverfde houten besteekrukken gezet. Het licht filtert mooi door de stof als de luiken helemaal dicht zijn. De stof…. al meer als 10 jaar oud en nu weer in een nieuw jasje gestoken.

a27

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails