maandag 7 oktober 2013

Aan-schouw-en…

 

1

De meesten die mijn blog -en inmiddels ook mijn inrichting- een beetje kennen zien gelijk dat de dressoirkast is verdwenen (met het kleine spiekkastje bovenop). Via mijn werk ben ik aan deze schouw gekomen, zo ook in deze kleur. Het had zo moeten zijn want dit is exact de kleur groen die ik in huis heb. Op sommige houtsnijwerk afbeeldingen zat wit geschilderd maar dat heb ik groen gemaakt, mooi in één kleur!

2

Om deze schouw in huis kwijt te kunnen moest er wel iets veranderd worden. Dit scherm met rozen stof staat los als wand en dit scherm is gedraaid en iets meer de kamer in gekomen. Het dressoir -wat eerder aan deze kant van het paneel stond- staat nu aan de achterkant en staat prachtig in de eetkamer. De zwart/wit tegels zijn nog over van de vloer die wij in de keuken, hal, wc, badkamer en bijkeuken hebben. Het ronde krukje waar het kussentje op ligt, is van Lucas, mijn man. Hij heeft zijn kleuter jaren op dit krukje gezeten en mocht dit bij het verlaten van de kleuterschool meenemen. Ik kreeg het onlangs van mijn schoonmoeder toen ze de schuur aan het opruimen was.

10

De vlinders van papier en –Margot met de gebroken kruik- hingen aan de ander kant en hebben nu hier een plek gekregen. De groene glazen vaas met ribbel komt van Ikea. Ik heb er een kandelaar van gemaakt door er een kaars in te steken. Het roze groene vaasje is een kringloopje. Het leuke lijstje en vaasje vond ik onlangs Bij de Oranjerie in Zeijen, tijdens de Engelse brocante weken.

4

7

8

In de vaasje grassen en rozen uit de tuin…

9

3

De grote ronde lichte lijst komt van Ikea en de bloemafbeelding van een marktje uit Frankrijk. Het kleine lijstje met roosafbeelding komt van de kringloop. In een volgende post laat ik jullie zien hoe het dressoir in de eetkamer staat, tot gauw!

2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails